Choć mogłoby się wydawać, że obecnie praca w biurze koncentruje się głównie na korzystaniu z komputerów, nadal potrzeba w niej wielu tradycyjnych akcesoriów. Oraz rozmaitych gadżetów! Sprawdź, co warto mieć pod ręką w biurze!
Podstawka pod laptopa dla wygody i zdrowia pleców
Podstawka pod laptopa to niezwykle przydatny gadżet biurowy, który zdecydowanie wpływa na ergonomię pracy i komfort korzystania z komputera. Dzięki niej ekran laptopa znajduje się na odpowiedniej wysokości, dzięki czemu łatwiej utrzymać prawidłową postawę ciała. Masz do wyboru rozmaite podstawki. Wiele modeli ma regulację wysokości i kąta nachylenia, co pozwala dostosować pozycję ekranu do osobistych preferencji. Zwróć też uwagę na modele wyposażone w otwory wentylacyjne czy takie ze wbudowanymi wentylatorami, które pomagają ochłodzić laptopa, tym samym zapobiegając jego przegrzewaniu.
Podstawki powstają z różnych materiałów, takich jak aluminium, drewno czy tworzywo sztuczne. Ciekawa opcja to modele składane – łatwe do przenoszenia, przydatne w pracy mobilnej.
Własny kubek w biurze
Nikt kto pracował w biurze, nie zaprzeczy, że to coś, bez czego trudno się obejść. Warto wybrać kubek, który pasuje do Twojego stylu. Postaw na ulubiony kolor, śmieszny napis czy inspirujący cytat mogą poprawić humor. W wielu miejscach pracy znajdują się też kubki z logo firmy – wybierz jeden dla siebie i trzymaj go np. w swojej szafce. Jeśli pracujesz w dużym biurze, własny kubek pozwala uniknąć zamieszania i przypadkowego użycia przez kogoś innego.
Możesz także zdecydować się wariant o specjalnych funkcjach:
- kubek termiczny – idealny dla tych, którzy zapominają o kawie i chcą, by dłużej była ciepła;
- kubek z pokrywką – przydatny, jeśli boisz się przypadkowego rozlania napoju na biurko;
- kubek z zaparzaczem – doskonały dla miłośników herbat liściastych.
Dla komfortu w ciągu dnia – słuchawki z redukcją hałasu
Wiele osób nie potrafi wyobrazić sobie bez nich życia w biurowej rzeczywistości. Słuchawki z redukcją hałasu (ANC – Active Noise Cancelling) pomogą Ci, jeśli w miejscu pracy potrzebujesz ciszy i skupienia. Docenisz je, jeśli pracujesz w przestrzeni typu open space, gdzie hałas rozmów, drukarek czy klimatyzacji bywa bardzo uciążliwy. Korzyści wynikający z używania słuchawek:
- eliminacja hałasu – skutecznie redukują szumy tła, dzięki czemu łatwiej skupić się na pracy;
- lepsza koncentracja – mniej rozpraszaczy zapewnia lepszą produktywność;
- ochrona słuchu – dzięki izolacji dźwięków nie musisz zwiększać głośności, tym samym zmniejszając ryzyko uszkodzenia słuchu;
- ograniczenie zmęczenia – brak ciągłego narażenia na hałas zmniejsza uczucie zmęczenia i stresu.
Podkładka pod nadgarstek dla wygody podczas pisania
Podkładka pod nadgarstek to prosty, ale bardzo przydatny gadżet biurowy, który pomaga zmniejszyć napięcie w dłoniach i nadgarstkach podczas długotrwałej pracy przy komputerze. Spraw ją sobie, jeśli każdego dnia sporo piszesz na klawiaturze. Choć podkładka przynosi też ulgę nadgarstkom osobom przez wiele godzin używającym myszki. Czasami warto też sięgnąć po eleganckie długopisy z logo firmy, aby zapewnić dłoni inny rodzaj pracy.
Jak działa podkładka i właściwie, dlaczego przynosi ulgę? Zapewnia dłoniom ergonomiczne podparcie, dlatego układają się one w naturalnej pozycji, tym samym redukuje ryzyko bólu oraz przeciążeń. Wybierz model wykonany z żelu lub pianki idealnie dopasowującej się do kształtu dłoni. Dobrze, kiedy taki gadżet ma antypoślizgowy spód zapobiegający przesuwaniu się podkładki na biurku. Regularne korzystanie z takiego wsparcia może pomóc uniknąć problemów zdrowotnych, takich jak zespół cieśni nadgarstka!
Takie gadżety z własnym nadrukiem firmowym ma wiele przedsiębiorstw. Jeśli zaczynasz pracę w danym miejscu, warto zapytać o możliwość uzyskania podkładki.
Nawilżacz powietrza dla zdrowia i komfortu
W sezonie grzewczym powietrze w pomieszczeniach biurowych bywa suche, co może powodować spory dyskomfort. Odpowiedni poziom wilgotności (40-60%) pomaga zapobiegać suchości skóry, podrażnieniu oczu i dróg oddechowych, a także zmniejsza ryzyko bólu gardła oraz problemów z koncentracją. Z pewnością warto więc zaopatrzyć się nawilżacz powietrza. Szczególnie jeśli Twoje drogi oddechowe czy skóra są bardzo wrażliwe.
Wybierz cichy model dostosowany do wielkości pomieszczenia, najlepiej z funkcją automatycznego wyłączania.
Ergonomiczny podnóżek
To niewielki mebel wspomagający utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas pracy przy biurku. Podnóżek sprzyja komfortowemu ułożeniu stóp i utrzymaniu naturalnego kąta ugięcia kolan. Pomaga odciążyć nogi, poprawia krążenie i zapobiega bólom pleców oraz napięciu mięśni. Poleca się go osobom, które siedzą przez wiele godzin dziennie.
Na rynku znajdziesz mnóstwo modeli z regulacją wysokości i kąta nachylenia, co pozwala je dopasować do własnych preferencji. Co ciekawe, niektóre podnóżki posiadają nawet funkcję masażu lub antypoślizgową powierzchnię. Regularne korzystanie z podnóżka wspiera zachowanie zdrowia kręgosłupa i ogólnego samopoczucia w pracy.
Artykuł sponsorowany
